Regler for diskusjoner i grupper
Her er noen gode regler å følge når dere snakker om politikk:
- Det er greit å diskutere ivrig.
- Alle skal få lov å snakke.
- Ingen skal ikke erte andre på grunn av deres politiske meninger.
- Det er ikke greit å bli uvenner selv om alle ikke er enige om politikk.
- Du trenger ikke å fortelle andre hvilket parti du liker best eller stemmer på.
- Det er lurt å ta en pause når dere har diskutert ivrig en god stund.
Last ned møtereglene med symboler.
Få hjelp til å skrive ut reglene på et ark.
Du kan henge opp arket i møterommet deres.