Jeg vil stemme! (TALE)

Om demokrati, politiske partier og valg

Støttemeny
  • Hjem
  • Start
  • Vanskelige ord
  • Til støttepersoner
    • Hvordan bruke nettstedet
    • Regler for diskusjoner i grupper
    • Diskusjon og oppgaver
    • Valgomater
    • Mer stoff
    • Kontaktinformasjon

Startside: Lettlest med tale

Her finner du lettlest tekst med tale
om demokrati, valg og politiske partier i Norge.

Klikk på 1 av de 8 bildene under for å gå videre.       Hjem

Demokrati og valg
Hender som tegn på stemmegivning.

Kommunevalg
Norgeskart med fylkes- og komunegrenser.

Stortingsvalg
Stortingspresident Tone Wilhelmsen Trøen holder 17. mai-tale på Eidsvolls plass.

Sametingsvalg
Sametinget i vinterlandskap

Valg av fylkesting
Norgeskart i to deler med de nye fylkene.

Politiske partier
De norske partienes logoer.

Hvordan stemme?
Hånd som legger en stemmeseddel inn i en valgurne.

Nordiske land
Flaggene til Finland, Sverige, Norge, Island og Danmark blafrer i vinden

Hjem

Løsningen er laget med støtte fra Valgdirektoratet (2019). E-post til nettredaktør: rh@karde.no (Karde AS)

Copyright © 2021 Jeg vil stemme! (TALE). All Rights Reserved. Symphony by Slocum Studio