Liberalistene

Liberalistene vil akseptere alle
fredelige mennesker, uavhengig av
hudfarge, ideologi eller religion.
Det er også andre saker
partiet mener er viktige.

Innvandring

Liberalistene er positive til innvandring
av mennesker som følger lovene i Norge
og som vil jobbe.

Skole og utdanning

Liberalistene vil at det skal være fritt fram
å starte private skoler.
De vil at hver skole selv bestemmer
hva og hvordan lærerne skal undervise,
og ikke tvinge foreldre eller barn
til å gå på skole hvis de ikke vil.

Kriminalitet og straffer

Liberalistene vil at alle kan leve et fritt
og trygt liv. Derfor skal alle som dreper,
stjeler, voldtar, svindler, truer, bruker
vold eller gjør hærverk, få strenge straffer.

Eiendomsrett

Liberalistene vil at alle mennesker skal
bruke sin eiendom som de selv vil. Men
du må oppføre deg ordentlig og være
fredelig. De synes ikke at staten og
kommunen har rett til å bestemme over din
eiendom, og de vil ikke at du skal betale
eiendomsskatt.

På partiets nettsider
kan du lese om mange andre ting
Liberalistene vil jobbe for å få til.

Deltar Liberalistene i kommunevalget 2019?
Svar: Ja

Gå til din kommunes hjemmeside
for å finne ut om Liberalistene
stiller til valg i din kommune.

Har Liberalistene representanter på Stortinget?
Svar: Nei

Foto av Arnt Rune Flakstad.

Liberalistenes partileder heter Arnt Rune Flakstad.

Logo til Liberalistene med stilisert bilde fakkel.

Liberalistene sin logo. Trykk på logoen for å gå til Liberalistenes nettsted.

Start      Politiske partier      Partier i Norge      Medlemskap i et parti      Valgkamp