Partier i Norge

Her finner du informasjon om hva partiene mener.

Det er ikke sikkert
at alle partiene stiller til valg
i din kommune eller i ditt fylke.

Se på hjemmesiden til
din kommune eller ditt fylke.
Der ser du hvilke partier du kan velge
mellom.

Se informasjon om partienes hovedsaker.
Da er det lettere å bestemme
hvilket parti du skal stemme på.

Trykk på logoer under for å lære mer om partier i Norge.


Logo til Arbeiderpartiet. Logo til Demokratene Logo til Folkeasjonen nei til mer bompenger med partinavnet inne i en runding. Fremskrittspartiets logo med et eple og bokstaven F. Logo til Helsepartiet Logoen til Høyre. Logo til Kristelig Folkeparti med hjerte og bokstavene KRF. Logo til Liberalistene Logoen til Miljøpartiet de grønne.Logo til Partiet de Kristne med partinavn og kompassfigur. Logo til Pensjonistpartiet med partinavn og to blader av en plante.Logo til Piratpartiet med stilisert mast og seil.Logoen til Rødt med partinavn og stjernefigur. Logo til Senterpartiet med bokstavene SP og en firkløver. Logo til Sosialistisk Venstreparti med bokstavene SV Logo til Venstre


Start    Politiske partier      Medlemskap i et parti      Valgkamp