Miljøpartiet De Grønne
Miljøpartiet De Grønne deltar i kommunestyre- og fylkestingsvalget 2023.
Trykk på logoen på denne siden
for å lese om partiets viktigste saker i valget.
Miljøpartiet De Grønne sin nye partileder heter Arild Hermstad.
Foto og partiets viktigste saker på denne siden
er fra stortingsvalget 2021.
Da het partilederen Une Aina Bastholm.
Neste stortingsvalg er i 2025.
Miljøpartiet De Grønne vil at vi
skal ta vare på miljøet, naturen
vår og passe godt på dyrene.
Det er også andre saker
partiet mener er viktige.
Miljøet
Miljøpartiet De Grønne vil at vi skal
slutte å bruke kull, olje og gass som
ødelegger naturen og miljøet.
De vil at vi skal bruke penger på tog,
busser og elbiler.
De vil at det skal være
lettere å sykle eller gå.
Familien
Miljøpartiet De Grønne vil at voksne
skal ha tid til å være sammen med barna sine.
Fattigdom og krig
Miljøpartiet De Grønne vil at vi
skal hjelpe fattige land og mennesker
som flykter fra krig.
På partiets nettsider
kan du lese om mange andre ting
Miljøpartiet De Grønne vil jobbe for å få til.
Deltar Miljøpartiet De Grønne
i kommunevalget 2019?
Svar: Ja
Gå til din kommunes hjemmeside
for å finne ut om Miljøpartiet De Grønne
stiller til valg i din kommune.
Har Miljøpartiet De Grønne
representanter på Stortinget?
Svar: Ja
Start Politiske partier Partier i Norge Medlemskap i et parti Valgkamp


