Miljøpartiet De Grønne

Miljøpartiet De Grønne vil at vi
skal ta vare på miljøet, naturen
vår og passe godt på dyrene.
Det er også andre saker
partiet mener er viktige.

Miljøet

Miljøpartiet De Grønne vil at vi skal
slutte å bruke kull, olje og gass som
ødelegger naturen og miljøet.
De vil at vi skal bruke penger på tog,
busser og elbiler.
De vil at det skal være
lettere å sykle eller gå.

Familien

Miljøpartiet De Grønne vil at voksne
skal ha tid til å være sammen med barna sine.

Fattigdom og krig

Miljøpartiet De Grønne vil at vi
skal hjelpe fattige land og mennesker
som flykter fra krig.

På partiets nettsider
kan du lese om mange andre ting
Miljøpartiet De Grønne vil jobbe for å få til.

Deltar Miljøpartiet De Grønne i kommunevalget 2019?
Svar: Ja

Gå til din kommunes hjemmeside
for å finne ut om Miljøpartiet De Grønne
stiller til valg i din kommune.

Har Miljøpartiet De Grønne
representanter på Stortinget?
Svar: Ja

Fellesfoto av Une Aina_Bastholm og Arild Hermstad.

Talspersonene til Miljøpartiet De Grønne heter Une Aina Bastholm og Arild Hermstad.

Logoen til Miljøpartiet de grønne.

Logoen til Miljøpartiet De Grønne.
Trykk på logoen for å gå til Miljøpartiet De Grønne sitt nettsted.

Start      Politiske partier      Partier i Norge      Medlemskap i et parti      Valgkamp