Partiet Sentrum
Partiet Sentrum vil at alle mennesker
skal være inkludert i samfunnet.
Partiet vil at alle barn og unge
skal få oppleve omsorg,
trivsel og læring i oppveksten.
De jobber også for et samfunn
uten utslipp
av farlige stoffer
i miljøet og naturen.
Det er også andre saker
partiet mener er viktige.
Skole og utdanning
Partiet Sentrum vi at alle barn
skal oppleve mestring i skolen.
De vil ha mer:
- kunst og håndverk
- mat og helse
- kroppsøving
- musikk
i grunnskolen.
Helse
Partiet Sentrum vil at
det offentlige helsevesenet
skal tilby like gode helsetjenester
til alle i hele landet.
De vil at man skal gjøre mye mer
for dem som har psykiske problemer.
Miljø
Partiet Sentrum vil at Norge skal kutte
utslipp av klimagasser og annen forurensing mye.
De vil at Norge skal slutte å lete og hente ut
olje og gass innen 2035.
Innvandring
Partiet Sentrum vil at Norge skal ta imot
10.000 såkalte kvote-flyktninger.
De vil at asylsøkere skal ha bedre rettigheter
enn de har i dag.
Partier vil også at asylsøkere som er under 18 år,
skal få bli i Norge så lenge de vil.
På partiets nettsider
kan du lese om mange andre ting
Partiet Sentrum vil jobbe for å få til.
Deltar Partiet Sentrum i kommunevalget 2019?
Svar: Nei
Gå til din kommunes hjemmeside
for å finne ut om Partiet Sentrum
stiller til valg i din kommune.
Har Partiet Sentrum representanter på Stortinget?
Svar: Nei
Start Politiske partier Partier i Norge Medlemskap i et parti Valgkamp