Piratpartiet

Piratpartiet vil at alle får tilgang
til internett og tjenester på nettet.
De vil at alle skal ha mulighet til
å få informasjon om viktige saker
og politikk på internett og være
med å bestemme.
Det er også andre saker
partiet mener er viktige.

Skole og utdanning

Piratpartiet vil gjøre skole-
bibliotekene bedre slik at elevene får
lyst til å lære og å lese. De vil at
barn og unge skal bli flinke på nett.
De vil at vi jobber for at
mennesker med funksjonshemning
ikke skal bli mobbet.
De vil at mennesker med funksjonshemning
skal ha en skolehverdag
tilrettelagt sine behov.

Helsetjenester

Piratpartiet vil at alle mennesker
skal ha tilgang til medisiner
og medisinsk behandling.
De vil at tannlege blir en del av
den vanlige helsetjenesten.

Miljø

Piratpartiet vil ha et samfunn
som ikke ødelegger klima og miljø

Kunst og kultur

Piratpartiet vil at vi skal dele
og gjenbruke kunnskap og kultur.

På partiets nettsider
kan du lese om mange andre ting
Piratpartiet vil jobbe for å få til.

Deltar Piratpartiet i kommunevalget 2019?
Svar: Ja

Gå til din kommunes hjemmeside
for å finne ut om Piratpartiet
stiller til valg i din kommune.

Har Piratpartiet representanter på Stortinget?
Svar: Nei

Foto av Thomas Gramstad.

Piratpartiets leder heter Thomas Gramstad.

Logoen til Piratpartiet med stilisert mast og seil.

Piratpartiets logo.
Trykk på logoen for å gå til Piratpartiets nettsted.

Start      Politiske partier      Partier i Norge      Medlemskap i et parti      Valgkamp