Rødt
Rødt vil at Norge skal være
et samfunn med små forskjeller
mellom menneskene som bor i landet.
Det er også andre saker
partiet mener er viktige.
Miljø
Rødt vil ha byer uten biler for å gi
bedre luft i norske storbyer.
De vil at det skal være skinnegående trafikk
som trikk og tog, istedenfor biler.
Helse og omsorg
Rødt vil at det skal være gratis
lege- og tannlegetjenester.
Egenandelen som er i dag, vil de fjerne.
Rødt vil at alle som trenger det,
får mulighet til å gå av med pensjon
når de er 62 år.
Asylsøkere
Rødt vil at asylsøkere skal ha lov til
å jobbe mens de venter på svar om de får
bo i Norge eller ikke.
Skole og utdanning
Rødt vil at retten til lærlingeplass
blir lovfestet.
NATO
Rødt vil at Norge skal melde seg ut
av NATO. NATO er et forsvars-
samarbeid mellom mange europeiske
land og USA.
På partiets nettsider
kan du lese om mange andre ting
Rødt vil jobbe for å få til.
Deltar Rødt i kommunevalget 2019?
Svar: Ja
Gå til din kommunes hjemmeside
for å finne ut om Rødt
stiller til valg i din kommune.
Har Rødt representanter på Stortinget?
Svar: Ja
Start Politiske partier Partier i Norge Medlemskap i et parti Valgkamp