Venstre

Venstre vil jobbe for at vi skal
ta vare på naturen og
at vi skal ha en bra skole.
Det er også andre saker
partiet mener er viktige.

Skole og utdanning

Venstre vil at lærerne skal få mer tid
til elevene. De ønsker gratis barnehage og
SFO til familier som trenger det.

Arbeidsliv

Venstre vil skape flere nye jobber
ved å støtte små bedrifter
og dem som vil starte en ny bedrift.

Miljø

Venstre vil at vi tar vare på naturen
ved å jobbe for et rent
hav og miljøvennlige biler.
De vil at vi ikke skal lete etter olje
i Lofoten, Vesterålen og Senja.
Venstre vil øke flaskepanten
og utvikle flere pante- og retur-
muligheter for forskjellige varer.

Dyrevelferd

Venstre vil ha slutt på norsk
pelsdyr-oppdrett og forhindre stress,
redsel, skade og smerte hos dyr.

På partiets nettsider
kan du lese om mange andre ting
Venstre vil jobbe for å få til.

Deltar Venstre i kommunevalget 2019?
Svar: Ja

Gå til din kommunes hjemmeside
for å finne ut om Venstre
stiller til valg i din kommune.

Har Venstre representanter på Stortinget?
Svar: Ja

Foto av Trine Skei Grande.

Venstres partileder heter Trine Skei Grande.

Logoen til Venstre.

Logoen til Venstre.
Trykk på logoen for å gå til Venstres nettsted.

Start      Politiske partier      Partier i Norge      Medlemskap i et parti      Valgkamp